Studeon luoma oppimispeli Drilli on täällä! Drilli tukee opiskelijan itsenäistä opiskelua ja motivoi harjoittelemaan yhä uudestaan. Pelillisyys ei tuo pelkästään hauskuutta opiskeluun: Drilli on rakennettu pedagogisesti siten, että harjoittelu on selkeää, tavoitteellista ja monipuolista. Opiskelija havaitsee, missä tarvitsee vielä harjoitusta. Onnistumisen ja oppimisen ilo kannustaa jatkamaan.
Drilli korvaa elokuusta 2025 alkaen Quizlet-tehtävät Studeon perusopetuksen oppimateriaaleissa. Lukion materiaaleihin Drillit ilmestyvät vähitellen vuoden 2026 alkuun mennessä.
Drillin kolme pelitapaa aktivoivat muistia eri tavoin ja innostavat testaamaan omaa osaamista
Kääntökortit: Pelaaja harjoittelee käsitteitä, sanoja tai kaavoja kortteja kääntämällä – tuttu, toimiva tapa aktivoida muistia. Opiskelija voi itse merkitä, menikö vastaus oikein.
Yhdistely: Peliosiossa tavoitteena on yhdistää oikeat termit, määritelmät, kaavat tai kuvat mahdollisimman nopeasti – napakka tapa harjoitella ja testata osaamista.
Monivalinta: Tuttu kysymystyyppi testaa muistia, kun pelaajan täytyy valita oikea vastaus annetuista vaihtoehdoista mahdollisimman nopeasti. Löytyyköhän pelistä kompakysymyksiä?
Jokaisen pelikierroksen jälkeen opiskelija näkee, miten hän onnistui. Hän voi halutessaan toistaa vain vaikeimmat kysymykset tai aloittaa koko pelin alusta. Pelimoodeja voi vaihtaa joustavasti asetuksista vaikkapa kesken pelin.
Opettajat eivät vielä pääse itse luomaan omia Drilli-tehtäviä, mutta ominaisuus on tulossa myöhemmin.